latheatre.blogg.se

Uta transit authority
Uta transit authority






uta transit authority

uta transit authority

Stakeholders, sustainability, and customer and financial performance.

uta transit authority

  • Other key areas of effort include customer and employee safety, agency accountability to.
  • The agency’s operational and planning emphasis has been on asset management and.
  • The agency has no planning or programming that specifically addresses resiliency at this point.
  • Climate change is not being addressed by the agency presently, but may be soon.
  • (Voluntary Organizations Active in Disasters), and county Office of Emergency Management Management, health departments at state and local levels, local first responders, VOADs
  • UTA coordinates their emergency planning with state, local and county emergency.
  • The agency conducted a hazard assessment using the Threat Hazard Identification and RiskĪssessment (THIRA) process to draft their hazard mitigation plan.
  • Resilience is not at the forefront of the agency’s priorities.
  • The agency’s focus is on emergency management.
  • uta transit authority

    To a database.  UTA uses the large quantity of data gathered to continually monitor asset condition and UTA follows a “fix before failure” approach that requires a very proactive inspection program.  TracksÂĪre inspected twice a week.  Other items must be inspected at least once a month. Inspections data isÂĬollected using computer tablets that store inspection checklists.  All inputs are automatically uploaded Identify system vulnerabilities and a hazard mitigation approach to address risk.  UTA has identifiedÂĮarthquakes and flooding as the primary threats facing transit assets and infrastructure.  In that regard,ÂĬapital project infrastructure designs must meet seismic standards. In the area of asset management, Management.  The agency uses FEMA’s Threat Hazard Identification and Risk Assessment framework to Highlights: UTA’s resilience efforts are focused in the area of emergency management, safety and asset Because it is UNCORRECTED material, please consider the following text as a useful but insufficient proxy for the authoritative book pages. Below is the uncorrected machine-read text of this chapter, intended to provide our own search engines and external engines with highly rich, chapter-representative searchable text of each book.








    Uta transit authority